رزرو هتل های ستاره دار

اگر شما در سفرهای گذشته تان تجربه رزرو هتل را داشته باشید می دانید که هتل ها دارای رتبه بندی های مختلفی هستند که با نماد ستاره مشخص می شوند. هر کدام از این ستاره ها به خاطر امکانات و تنوع خدماتی که این هتل ها ارائه می دهند به آنها اعطا می شود. این ستاره ها حالتی بین المللی دارند و در سیستم شناسایی تمام کشورهای دنیا کاربردی یکسان دارند و در همه هتل ها استفاده می شوند. هتل های 5 ستاره در بین هتل های ستاره دار بهترین نوع خدمات را دارند و بقیه هتل هایی که ستاره های پایین تر دارند باتوجه به نوع خدمات شان رده بندی می شوند. در این نوشته شما با امکانات و خدمات هر یک از این هتل های ستاره دار آشنا می شوید.

رزرو هتل‌ های 2 ستاره

از نکته های مهم در هتل های دو ستاره می توان به تمیزی و آسایش آنها و همچنین به طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و مرتب آنها اشاره کرد. رتبه 2 ستاره به هتل هایی تعلق می گیرد که دارای امکانات زیر باشند.

  • آسانی دسترسی به وسایل اتاق های هتل
  • دکوراسیون جذاب و مشتری پسند
  • بودن تلویزیون رنگی در همه اتاق‌ های هتل
  • مبلمان به روز و باکیفیت
  • دارا بودن رستوران و ارائه همه خدمات مربوط به هر وعده غذایی در آنها
  • داشتن استخر شنا
  • سرویس دهی منظم و باکیفیت به اتاق های هتل
  • ظرفیت مناسب ورودی هتل
  • دارا بودن اندازه های مختلف تختخواب برای استفاده همه رده های سنی
  • دارا بودن سرویس حمام مناسب و زیبا
  • قفسه بندی خوب برای هر اتاق هتل
  • دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی
  • دارا بودن حوله و صابون و مواد نظافتی و بهداشتی با کیفیت در اتاق ها و سرویس های بهداشتی
  • دارا بودن کادر مجرب و با اخلاق
  • دارا بودن بخش لاندری هتل با مجهزترین ماشین های اتوماتیک مربوط به شستشو و اتوی لباس ها
  • و دارا بودن روم سرویس در هر یک از طبقات هتل برای سروکردن غذا در هر یک از اتاق های هر طبقه هتل.

 

رزرو هتل‌ های 3 ستاره

هتل های سه ستاره به هتل هایی گفته می شود که خدمات و مدیریت آن در حد بالایی قرار دارد و چشم انداز این هتل به مناظر زیبا و امکانات آن نیز بسیار گسترده باشد. رتبه 3 ستاره به هتل هایی تعلق می گیرد که دارای امکانات زیر باشند.

  • پاکیزگی و نظافت اتاق های عالی
  • ورودی هال بزرگ با دکوراسیون زیبا و چشم گیر
  • پذیرش فعال شبانه روزی
  • دارا بودن اتاق‌ های بزرگ و راحت که بدون صداهای مزاحم باشد و نورپردازی کافی داشته باشد.
  • دارا بودن فضای نشیمن با دکور گیرا و نقاشی شده روی دیوارها
  • دکوراسیون مبلمان با کیفیت
  • دارا بودن سیستم تهویه هوا و سیستم حرارتی
  • همه اتاق های هتل فرش شده باشند و کیفیت آنها بالا بوده و دارای تشک های عالی باشند.
  • دارا بودن ترموستات کنترل درجه دما
  • دارا بودن سرویس حمام زیبا که برخی از آنها مجهز به وسایل آرایشی، صابون و حوله باکیفیت عالی باشد
  • دارا بودن سوئیت اتاق لوکس
  • محدوده زمانی گسترده برای خدمات رسانی به هر یک از اتاق های هتل
  • دارا بودن دو دستگاه تلفن در هر اتاق یکی در کنار تختخواب و دیگری در حمام یا روی میز
  • دارا بودن استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن
  • ارائه خدمات بیدار کردن مسافر
  • دارا بودن بیش از یک رستوران با غذای عالی
  • دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع برای همه میهمان هتل از جمله سونا، گلف و غیهر
  • ارائه خدمات ویژه مثل اتاق ملاقات، پارک اتومبیل به وسیله مستخدم.

 

رزرو هتل‌ های 4 ستاره

ستاره چهارم به هتل های تعلق می گیرد که در راحتی و آسایش میهمانان و مسافران بیشتر تلاش می کنند. این هتل ها هم باید همه خدمات و امکانات هتل های دو و سه ستاره را ارائه بدهند و باید مشخصه ویژه ای نیز که مختص آن هتل باشد را دارا باشند. دارا بودن پرسنل حرفه ای و آموزش دیده، با اخلاق و آگاه و همچنین امکانات متنوع ویژه از ویژگی های هتل های 4 ستاره است. در زیر به امکانات و مواردی اشاره می کنیم که باعث می شوند تا رتبه 4 ستاره به یک هتل خاص تعلق بگیرد.

  • پاکیزگی و خانه داری عالی هتل
  • دارا بودن فضای سبز زیبا
  • معماری خاص ساختمان هتل
  • ورودی هال لوکس و جذاب
  • دکوراسیون مبلمان فوق العاده زیبا
  • دارا بودن فضاهای عمومی برای استفاده همه اقشار مسافران
  • استفاده از آثار هنری
  • استفاده از فرش های باکیفیت و گل های تازه
  • فضای پرسپکتیو طبیعی و زیبا
  • دکوراسیون داخلی زیبا و دکور جذاب در بخش پذیرش
  • سیستم رزرو هتل آسان و سریع
  • پرسنل و کادر متعهد با لباس هیا یونیفرم
  • دارا بودن دربان
  • دارا بودن مدیریت کارشناس در زمینه هتلداری
  • دارا بودن امکانات عالی در رستوران و دارا بودن انواع خوراکی های متنوع
  • سرویس دهی عالی به اتاق‌ های هتل
  • دارا بودن اتاق‌ های بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا
  • دارا بودن تلویزیون در هر اتاق و  دکوراسیون زیبا و تزئین شده با آثار هنری
  • دارا بودن دو تلفن در هر اتاق، یکی در کنار تخت و دیگری روی میز
  • دارا بودن تشک راحت و پتوی اضافی و تختخواب های بزرگ و معمولی
  • خدمات رسانی عالی دو مرتبه در یک روز به هر یک از اتاق های هتل
  • دارا بودن حمام بسیار تمیز با صابون، وسایل آرایش و حوله، جعبه کمک‌ های اولیه، آیینه مناسب برای اصلاح و آرایش، سیستم خشک‌ کن دست
  • گذاشتن لباس های راحتی برای میهمانان و مسافران در اتاق
  • سیستم نورپردازی هوشمند در حمام و اتاق‌ خواب
  • و سایر امکانات از جمله حمل‌ و نقل راحت، روزنامه رایگان و غیره

 

رزرو هتل‌ های 5 ستاره

هتل های 5 ستاره هتل های لوکسی هستند که از هر نظر در رتبه بالایی قرار دارند. قوانین و استانداردهای بین المللی مربوط به هتل 5 ستاره و کیفیت آن همیشه باید ثابت بماند. رتبه پنج ستاره به هتل هایی تعلق می گیرد که برخی یا مواردی از امکانات زیر را دارا باشند.

  • معماری و دکوراسیون زیبا و خاص
  • پاکیزگی و خانه داری ویژخ و خاص و مستمر
  • دارا بودن بیش از 100 اتاق
  • ورودی هال منحصر به فرد
  • دارا بودن اتاق مهمان
  • دارا بودن فضای عمومی مزین به آثار هنری
  • دارا بودن کف مفروش باکیفیت بالا
  • دارا بودن لابی بسیار زیبا
  • دارا بودن دفتر پذیرش خیلی منظم در فضای کافی و آرام
  • دارا بودن نگهبان و سرویس دهی شبانه روزی
  • دارا بودن کادر و نیروی انسانی باتجربه و آموزش دیده
  • دارا بودن تزئین در هر یک از اتاق‌ ها با کمک اشیاء عتیقه و لوکس
  • دارا بودن 3 تلفن در هر اتاق، یکی در کنار تخت، یک بر روی میز و دیگری در درون حمام
  • ارائه سرویس تمیز کردن اتاق ها به‌ صورت دو مرتبه در یک روز
  • ارائه سرویس کامل حمام زیبا و مدرن
  • دارا بودن رستوران عالی به همراه خوراکی های متنوع و منوهای گوناگون
  • دارا بودن سرویس غذادهی به هر یک از اتاق ها در همه ساعات شبانه روز
  • دارا بودن امکانات رستوران جذاب
  • ارائه سرویس حمل‌ و نقل در همه ساعات شبانه روز
  • دارا بودن مغازه و فروشگاه پوشاک
  • دارا بودن یخچال در درون هر یک از اتاق‌ ها با انواع خوراکی ها.

 

امکانات هتل های 5 ستاره

  1. اتاق بازی برای بازی و سرگرمی کودکان
  2. اتاق کودک برای نگهداری و استراحت کودکان
  3. استخر برای استفاده همه مسافران
  4. دارا بودن کادر و پرسنل بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباس‌های شیک، بااخلاق وآگاه و کارآمد و با روابط عمومی بالا که نیازهای میهمانان را در اسرع وقت جواب می دهند و سرویس های موردنیاز را ارائه می دهند.
  5. دارا بودن مدیریت حرفه ای و کارشناس در زمینه هتلداری مدرن
  6. هماهنگی همه سرویس‌ های هتل بدون کوچکترین وقفه
  7. و استمرار نگهداری و خانه داری بی‌ عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره هستند.

در سالیان اخیر صنعت هتلداری ایران رشد چشمگیری داشته و هر روز به تعداد هتل های 5 ستاره و باکیفیت افزوده می شود. شهرهایی مانند مشهد، تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و غیره دارای هتل های ستاره بالا می باشند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *